My Exchange Year!

The American life..

Vandaag ben ik zes weken in Oklahoma, mijn vorige blog was twee weken geleden dus ik vond het wel weer tijd worden voor een nieuwe blog. Heel veel speciale dingen heb ik niet meegemaakt, maar er zijn natuurlijk altijd wel weer wat dingen die me zijn bijgebleven.

Allereerst wil ik zeg dat Ik hier nog steeds enorm naar mijn zin heb! Het echte schoolleven is begonnen en gelukkig heb ik het op school ook erg leuk. Mijn gastgezin is erg leuk en ik ben ze nog steeds enorm dankbaar dat ze me deze kans hebben gegeven!

Een paar dingen die de afgelopen twee weken zijn gebeurd zijn:

- Labor day; de meeste Amerikanen krijgen een dag vrij ter ere van de arbeiders van vroeger... opzich heb ik hier geen problemen mee, aangezien ik daardoor een langer weekend had ;)

- Voor het eerst cheesefries, Amerikaanse Mc Donalds, Amerikaans snoep en 'Kickin Chicken Taco' Pringles eten. Sidenote: die Pringles zijn absoluut niet mijn favoriet..

- Voor het eerst het spel 'Cards against Humanity' spelen; Dit is écht een aanrader, waarschijnlijk koop ik het spel zelf om het mee te nemen naar Nederland :D

- Én mijn eerste échte footballgame! Dit was gisteravond, het was de wedstrijd Jenks vs. Union. Union is blijkbaar een van de grootste rivalen van Jenks dus het was een belangrijke wedstrijd. We hebben gewonnen, wat erg leuk was en ik vond het super om de high school spirit mee te maken! Ik vind het erg grappig dat Amerikanen hier zo enthousiast zijn voor de sportteams van hun eigen school. Op school gister hadden we al een 'pepassembly' gehad, wat eigenlijk alleen maar inhield dat we moesten cheeren voor de footballspelers die voor ons zouden strijden in de game.

Het eerst volgende leuke evenement dat gaat plaatsvinden is Homecoming. Op vrijdagavond wordt de homecoming footballgame gespeeld (de eerste officiële game van het jaar) en op zaterdagavond is de Homecomingdance. Voor dit feest worden al erg veel meisjes op een bijzondere manier gevraagd om mee te gaan als date. Vaak door middel van een bord waarop de vraag staat of ze mee willen naar Homecoming en meestal zijn daar ook veel andere mensen bij betrokken. Als je dus als meisje eigenlijk niet met die jongen naar Homecoming wil is het vrij lullig om voor zo'n groep te zeggen dat je niet wil, de sociale druk is dus groot haha! Ik ben nog niet gevraagd en ga zeer waarschijnlijk met vriendinnen, wat ik erg leuk vind!

Vanmiddag ga ik opzoek naar mijn Homecomingdress en daarna heb ik een meeting met mijn Mocktrialteam, ik kijk naar beide dingen erg uit!

Een paar vragen die zijn gesteld, zal ik hieronder even beantwoorden:

Zijn er nog mensen met andere nationaliteiten op mijn school of zijn het alleen maar Amerikanen? Ja er zitten mensen met andere nationaliteiten op mijn school. Allereerst zitten er zes uitwisselingsstudenten op mijn school; ik ken zelf alleen één meisje die uit Zwitserland komt. Verder heb ik gehoord dat er ook een uit Japan komt, maar die heb ik nog nooit gezien en de andere drie ook niet. Ook zijn er voor drie weken uitwisselingsstudenten uit China. Verder is mijn school heel groot (rond de 2400 leerlingen in de laatste drie klassen), dus er zullen vast nog meer nationaliteiten zijn.

Moet ik mij voorstellen dat je school er precies zo uit ziet als in een film? Uhmmm.. gedeeltelijk. Ja, de kluisjes zijn wél typisch Amerikaans, maar ze worden niet echt gebruikt.. m'n school is zo groot dat het een beetje lastig is je kluisje vaak te bezoeken.. Verder zijn de sporten en clubs ook net zoals in films, dan vooral enthousiasme voor de sporten, ik heb niet perse het idee dat de cheerleaders en footballspelers de meest populaire leerlingen zijn van de school.

Ik heb weer erg veel zin in de aankomende weken en waarschijnlijk zal ik weer wat schrijven als Homecoming is geweest!

Liefs

Reacties

Reacties

Essie

Klinkt allemaal super Naomi ;)) fijn dat het zo goed gaat en dat je in zo'n leuk gezin terecht gekomen bent!!
Lekker genieten en benieuwd naar je vlgnd verslag :))

Liefs van ons

Tante Hanneke

Hee meis,
zo te zien en te horen een fantastische belevenis. Wij zijn weer benieuwd naar t volgende blog en foto's. Er staan weer spannende dingen te gebeuren. Wat doe je zoal in je vrije tijd? Komen vriendinnen ook bij elkaar thuis, of zien jullie elkaar alleen op school?
Heel veel plezier nog en ook de groeten van Oma en de rest ;)

Wilfred alias pap

Mooi verhaal ondernemende dochter :-) THE real American sfeer zo te lezen. Tot Skypes! Liefs pap

Oma Wilbrink

Hallo lieve Noami,

Heel fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Ik hoop volgende week wol te halen en een sjaal voor je te gaan breien en die vervolgens naar je op te sturen!

Veel liefs en groetjes

Ria van piekeren

wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Super leuk om weer een berichtje van je te lezen.

Groetjes van Ria en Anton

Dag naomi....

Wat super om al je foto's te bekijken en je verhalen te lezen! Fijn te zien en te lezen dat het zo goed met je gaat! Geniet van alles!

Liefs de Timmermannetjes

Ria van der Weerd

Ha buurmeisje, leuk hoor! Je kunt lekker beeldend schrijven!
Groetjes

Elies

Heej meid!
Wat leuk om weer even wat van je te lezen. En wat goed om te horen dat je het naar je zin hebt!! Ahh een feest. leukkk!!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!