My Exchange Year!

4 X 4!

Hey allemaal!

Vandaag ben ik precies 4 keer 4 weken in Amerika. Sommige mensen noemen het 4 maanden, maar dat is officieel eigenlijk pas zo op 1 december. Deze afgelopen maand was erg druk en leuk! Ik zal maar weer bij het begin beginnen:

Allereerst Halloween! Op de dinsdag voor Halloween hadden we een Halloweenparty met de dramaclub. Dit was een soort van spelletjesavond en gewoon een leuke meeting. Een van de games was het raden van de hoeveelheid snoep in een fles. Ik deed hieraan mee en schreef op een briefje het getal 213. Toen alle uitkomsten werden opgeroepen, werd plot mijn naam geroepen. Ik had gewonnen, niet alleen omdat ik er het dichtst bij zat, ik had het getal exact juist. Dit was wel een erg grappige ervaring!

Op 31 oktober (Halloween dus) heb ik afgesproken met mijn vriendinnen, we zijn ons eerst samen gaan verkleden (ik was verkleed als Belle, van Belle en het beest) en daarna zijn we naar de stad gegaan. In de stad hebben we eerst een beetje rondgelopen, daarna hebben we op een groot veld een deel van de film 'Rocky Horror Picture Show' gekeken. Op een gegeven moment werd het wel erg koud, dus de rest van de avond hebben we in een koffiehuisje besteed.

Op 6 november heb ik een sleepover gehad met andere uitwisselingsstudenten van Ayusa (de organisatie). We waren met twee meisjes uit Nederland (Dyon en ik), één meisje uit Thailand (waar we ook bleven slapen) en een meisje uit Zuid-Korea. Ik was door mijn hostmoeder naar Dyon gebracht en 's avonds zijn we samen met haar hostmoeder naar het huis van Nannaphat (het meisje uit Thailand) gereden. Daar hebben we eerst gezeten en gegeten rondom een kampvuur en uiteindelijk zijn we gaan slapen. De volgende dag aten we als ontbijt 'donutballs'. Deze waren lekker, maar wel een beetje vreemd als ontbijt. Rond 11 uur 's ochtends zijn we teruggebracht naar Dyon haar huis en toen hadden we de rest van de middag om samen door te brengen. We zijn naar de Walmart gelopen (onze traditie als we bij elkaar zijn) en we hebben daar een 'ugly christmassweater' gekocht. Dit alles was erg gezellig!

Op 11 november was het 'Veteransday', dit is de datum voor veteranendag in Amerika. Met het koor heb ik gezongen tijdens een assembly (een bijeenkomst voor alle leerlingen van de school) en hier heb ik weer heel erg van genoten. Ik begin koor steeds leuker te vinden, dit komt omdat ik steeds meer mensen leer kennen.

Op 14 november hebben we familiefoto's genomen. Dit was op een mooie locatie, met 4 van de 5 kinderen (en aanhang) van mijn gastouders. De foto's moeten nog komen, dus ik ben erg benieuwd!

Het feestdagenseizoen is hier nu echt begonnen! Aankomende donderdag is het Thanksgiving, dus dat wordt gezellig veel eten met mijn gastfamilie. Daarna gaan we snel over naar Kerst. Mijn gastvader is een enorme kerstfan, dus eigenlijk zijn we nu al helemaal bezig met Kerst. Gister heb ik als verrassing voor mijn hostvader een kerstboom gekocht. Normaal zouden we er een opzetten, maar ik dacht dat hij dit wel een leuk kerstcadeau zou vinden. Ik denk dat het wel een geslaagde verrassing was en ik moet toegeven dat het een vet mooie kerstboom is haha!

Ik kijk weer enorm uit naar de dingen die er aan gaan komen! Voorbeelden hiervan zijn; Thanksgiving, black friday, een concert met het koor en een orkest aankomende zaterdag, een nieuwe meeting met Dyon, de Statechampionship footballgame waarin mijn high school speelt (we zijn gooooed), en alle voorbereidingen voor Kerst!

Ik voel me hier extreem op mijn gemak en begin mijn gastfamilie echt als een familie te zien! Ik waardeer ze enorm en geef om ze!

All the love from me in the most beautiful Oklahoma!

Reacties

Reacties

Essie en de Ressie ;))

Hey Naomi, leuk weer van je te horen!!
Bijna 4 maanden al weer!! Super naar je zin zo te horen, gelukkig maar en blij voor je!! ;)) leuk om je verhalen te lezen zo krijgen we een beetje een beeld van je leven daar :)) lekker genieten meid!! Ps 213 had ik natuurlijk ook gezegd mazzel voor jou dat ik in Nederland zit haha!!

Tot je vlgnd verslag!!

Liefs, van ons

Wilfred

ha lieve dochter, fijn om te lezen hoe je de 'American Dream' ervaart en je vaak bijzondere en mooie dingen beleeft. Tot Skypes! Liefs pap

Michiel de Vries

Namens veelvraat een hele vette reis!
Liefs, Michiel, Koen, Tijn en David

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!