My Exchange Year!

Bijna op de helft.. laatste blog van 2015!!

Hey allemaal!

Daar ben ik weer na bijna anderhalve maand.. Eerder heb ik geen blog kunnen schrijven, omdat ik het te druk had. Daarom heb ik nu dan wel weer veel om te vertellen, ook leuk!

Allereerst Thanksgiving, Thanksgiving valt elk jaar op de vierde donderdag van november, dus dit was op de 26e. Het was typisch Amerikaans, we hadden heel veel eten, waaronder natuurlijk een kalkoen. Het eten was erg lekker en tijdens het eten vertelde iedereen waar hij of zij dankbaar voor was, het was een hele leuke dag die ik nooit zal vergeten.

Op 3 december ging ik samen met Kat naar een theatervoorstelling op onze school. Het was een melodrama, wat inhield dat het een voorstelling was met één slechterik, één held en andere karakters die over dramatisch acteren. Het was erg interactief, want er werd aanbevolen om popcorn te gooien naar de slechterik. Dit was een super leuke avond, op mijn school zitten extreem goede acteurs, dus het was heel professioneel.

Op 4 december was het staatskampioenschap waarin mijn school speelde. We moesten allemaal in gouden outfits komen en ons team toejuichen. Uiteindelijk won onze school, dus nu zijn zij door naar de nationale wedstrijden, erg gaaf!

Op 5 december had ik met koor een voorstelling samen met het orkest van Tulsa (de grotere stad die naast mijn woonplaats ligt). Dit was een kerstconcert van dat orkest (het Tulsa Symphony Orchestra), waarvoor ons koor was uitgenodigd om mee te zingen. De zaal was enorm en het was echt super gaaf om mee te maken.

8 december ging ik met mijn gastmoeder naar Rhema. Rhema is een bijbelschool die elk jaar hun hele terrein volhangt met enorm veel kerstlichtjes. Dit was erg gezellig en we hebben leuke foto's kunnen maken.

Op 10 december kwam het langverwachte pakketje van mijn ouders aan! Ik was er enorm blij mee! Er zat een zelfgemaakte sjaal in die mijn oma voor me had gebreid en verder erg veel lekker sinterklaas eten.

Op 12 december hield mijn gezin z'n jaarlijks terugkerende kerstfeestje. Iedereen die kwam moest een dessert mee nemen en zelf had ik een appeltaart gebakken. Die viel overigens erg goed in de smaak, later op die avond kwam Dyon (uitwisselingsvriendin uit Nederland) ook langs en na het feestje hebben wij samen een gingerbreadhouse versierd. Dit werd natuurlijk een meesterwerk. De volgende dag ging Dyon nog mee naar de kerk, waarna ze jammer genoeg al snel weer werd opgehaald. Het was wel heel leuk om haar hier te hebben.

Afgelopen donderdag en vrijdag had ik finals waar ik het extreem druk mee heb gehad. Uiteindelijk heb ik het semester afgesloten met 4 A's, 1 B en 1 C. Die C was voor government, maar ik ben blij dat ik dat vak nu heb afgesloten. Volgend semester ga ik namelijk beginnen met Holocaust studies, daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar.

Daarna begon de kerstvakantie dan eindelijk, ik was echt wel even aan rust toe na die drukke dagen. Ik heb kerstcadeautjes geregeld en verder heb ik ook veel uitgerust. Gister (woensdag 23 december) ben ik naar een verkiezingscampagne geweest van Ted Cruz. Dit was een ervaring die ik nooit zal vergeten, het was het echt het toppunt van Amerikaansheid (ook al is dat geen woord, het was gewoon ongelofelijk Amerikaans). Daar heb ik ook Congressman Jim Bridenstine ontmoet, waar mijn gastvader voor werkt en verder ook de burgemeester van Tulsa, die mij een speld gaf die bestemd was voor echte Oklahomans (okie's). Dit mijn gastvader hem vertelde dat ik een uitwisselingsstudent uit Nederland was, erg gaaf dus.

Vandaag is het Christmas Eve. Dé dag voor kerst, we gaan vanavond naar de kerk, waarna we de zelfgemaakte lasanga van mijn gastvader gaan eten. Morgenochtend gaan we ontmoeten en geven we cadeautjes aan elkaar. Ik weet nog niet precies hoe dat gaat werken, maar ik ga het zien. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in.

Ik kijk dus erg uit naar morgen, verder ook naar aankomende zaterdag ik als ik kan skypen met mijn hele familie op tweede kerstdag. Volgende week is oud & nieuw, ik ben benieuwd wat we dan gaan doen. Ook moet ik volgende week druk bezig met mijn Mocktrial case, mijn schoolmusical auditie (die ik ga doen op 4 januari) en verder kan ik hopelijk nog afspreken met vriendinnen en uitslapen.

Mijn volgende blog zal in 2016 zijn, wat gaat de tijd ongelofelijk snel! Ik zit hier al bijna 5 maanden en de helft van mijn tijd hier is dus ook al bijna voorbij. Ik heb steeds meer zin om mijn thuisfront in Nederland te gaan zien, maar zie het ook absoluut niet meer zitten om Amerika te verlaten. Ik heb het hier enorm naar mijn zin (ook al zijn er nog steeds moeilijk momenten), ik ben dankbaar voor de kans die ik heb gekregen om hier te zijn en probeer nog steeds volop te genieten.

Merry Christmas everyone, enjoy the time with the ones you love as much as possible!

All the love, Naomi

Reacties

Reacties

Ruchama

Lieve Naomi,

Wat prachtig om je verhaal te lezen en je mooie foto's te bekijken....Zo ver weg maar dan ook weer zo dichtbij bij het zien van je foto's. Wat mooi om je zo te zien genieten op de foto's! Iets waar je al zo lang naar uitgekeken hebt en dat je dan zo intens van alles geniet vind ik super om te zien! Tja en die moeilijke momenten die er natuurlijk dan ook zijn die mogen er ook zijn he want je wortels liggen ook gewoon hier .. zoals je zelf ook al zei, je zit al op de helft... blijf vooral bewust van je droom genieten nu je daar nog heerlijk zit meid! Heel goed te zien dat je daar zo in liefde wordt opgevangen! Dikke knuffel van Ruchama en de rest ....xxx

Ruchama

Ohja.... Ook hele fijne kerstdagen samen toegewenst daar!! Maar zo te horen gaat ook dat vast goedkomen!
Ook alle goeds voor 2016 toegewenst!!

Knuffel mij

Wilfred

Hoi Naomi,
Mooi verhaal! We zien uit naar het Skypen komende dagen! Liefs pap

Sanne, Ben en Noortje

Lieve Naomi,

Wat leuk om weer te lezen!! Hoe anders is Amerika tov NL soms zeg! Maar daarom des te leuker!
Geniet van je tijd daar, ga maar weer een hoop leuke dingen doen des te sneller gaat de tijd en des te minder hard hoef je het thuisfront te missen!!!

Fijne feestdagen daar samen met je gastfamilie!! Heel veel liefs, Ben, Sanne en Noortje

Debora

Hi lieve Naoom! Thanks voor de update weer, fijn om zo op de hoogte te blijven van alle leuke dingen die je doet!:) Begrijp ik goed dat je met de 'hele' familie gaat Skypen zaterdag?! :) Superleuk om je dan weer even live te zien! Ik kan me het moment dat ik jullie ooit allemaal zag toen ik in Nice zat nog goed herinneren!;) Wat een chaos was het toen, maar ook superleuk! Tot morgen dan!
Liefs!

Essie en de Ressie

Hey Naomi,
Wat een superleuke verhalen allemaal, fijn gevoel dat je het zo naar je zin hebt!! En idd wat vliegt de tijd! Wij hebben zin in het Skypen!!! gezellig en leuk om je eindelijk weer eens te zien!! Hele fijne kerstdagen en tot morgen!! Liefs van ons!!

Marit

Yo liefie! Nice blog!!!
Jaaaa, super leuk dat we gaan Skypen!
Dat wordt wat, haha... CHAOS ????
Tot morgen chick!

Have a wonderful time!

XXX

laura

Leuk Naoom :) :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!