My Exchange Year!

3 MONTHS IN AMERICA!

Hi allemaal!

Daar ben ik weer na 3 weken! Zaterdag was de dag dat ik 3 maanden geleden was gearriveerd in Oklahoma. Ik heb een super ‘3 month-anniversary’ gehad met m’n vriendinnen waar ik straks meer over ga vertellen. Ook de rest van de afgelopen 3 weken heb ik erg veel leuke dingen gedaan.

Nu ga ik dan maar vertellen over de dingen die ik afgelopen weken heb gedaan. De schooldagen hier kunnen af en toe best lang duren, maar een week is ook zo voorbij omdat je tussendoor telkens verschillende leuke dingen kan doen.

Op woensdag 7 oktober ging ik ’s avonds met mijn vriendinnen naar ‘The Tulsa Fair’. Dit is een enorme kermis, waar het waarschijnlijk meer gaat om het eten dan om de attracties. Aangezien ik natuurlijk wel de echte Amerikaanse ervaring wilde hebben, heb ik heel veel verschillende dingen geproefd. Waaronder:

Een corndog – Een soort van hotdog waar een maisdeeg omheen zit. Dit was lekker!

Een donutburger – Dit waren letterlijk twee donuts, waartussen dan een hamburger + sla, cheddar kaas, ui en tomaten zitten. Vreemd genoeg was dit een vet lekkere combinatie!

Funnel cake – Dit was ook typisch ‘Fair food’, het is deeg dat is gefrituurd in de vorm van een cirkel, daarna wordt er poedersuiker overheen gestrooid. Dit vond ik ook erg lekker, het deed me een beetje denken aan churros.

Macaroni and cheese + bacon fries – De basis van dit gerecht was patat, maar er overheen was macoroni en cheese (typisch Amerikaans ‘gerecht’) gedaan en om het dan nog even wat Amerikaanser te maken, werden er ook nog stukjes bacon (ham) bij op gedaan. Dit was lekker, maar niet geweldig.

Een turkey leg – Misschien is het al te verwachten voor de mensen die Engels kunnen.. dit was letterlijk een poot van een kalkoen. Ik kwam erachter dat ik hier niet heel erg fan van ben, het was teveel vlees en ze hadden de buitenkant gekarameliseerd waardoor die niet makkelijk te eten was.

Fried cookie dough – Dit was ook weer lekker Amerikaans. Het is chocolat chip koekjesdeeg dat gefrituurd is. Het was wel lekker!

Don’t worry, ik heb niet alles zelf opgegeten. Samen met mijn vriendinnen hebben we alles gedeeld.

Op 12 oktober had ik een optreden met het koor van mijn school. Het was het fallconcert, dus het herfstconcert. Hierbij moesten we voor het eerst dit jaar in onze koor kleding zingen, voor de meisjes is dit een lange zwarte jurk met hakken. Ik vond het erg leuk om dit te doen en ik heb nu al zin in ons volgende optreden, dit is op Veteransday. Koor is, raar maar waar, een van mijn moeilijkste klassen. Dit komt omdat ik nooit heb geleerd om noten te lezen of om solfège (do, re, mi, fa, so etc.) en de handgebaren daarvan te gebruiken.. Ik heb nu wat aardige mensen ontmoet, dus dat is leuk en ik vind het ook wel een uitdaging om al deze dingen te leren. Dus het wordt steeds leuker!

Op 13 oktober ben ik met mijn host moeder en broertje naar mijn eerste college basketbal wedstrijd geweest. Dit was gaaf om mee te maken! Er hing een enorm leuke sfeer en ik ben er nog steeds niet aan gewend dat mensen hier zo enorm supportive kunnen zijn voor hun eigen school (middelbare of verdere opleiding). In Nederland heb je dit alleen maar als er een voetbalwedstrijd van een grote club of het Nederlands elftal is.. Jammer genoeg heb ik ook meegekregen, dat we die op het EK niet gaan zien haha.

Woensdag 14 oktober was de eerste dag van mijn fallbreak, herfstvakantie. Deze duurde een halve week en op de vrijdag 16 oktober heb ik ook wat leuks gedaan. Ik ging namelijk met een vrouw uit mijn kerk, die oorspronkelijk uit Groot-Brittannië komt en een half jaar in Nederland heeft gewoond, kroketten maken. Dit was heel gezellig en de kroketten waren ook nog is super goed gelukt! Dit was dus een erg leuke middag!

Afgelopen week had ik een birthdaydinner van een hostsister die niet meer thuis woont. Ook ging ik vrijdagavond weer een footballwedstrijd en zaterdag ben ik naar de pumpkin patch geweest met mijn vriendinnen. De pumpkin patch is een soort van boerderij waar ze in oktober pompoenen verkopen voor Halloween. Ook kon je hier door een maïsveld heen lopen en dieren bekijken. Hier hebben mijn vriendinnen en ik het heel leuk gehad en we hebben veel leuke foto’s kunnen maken. Ik heb geluk, want twee van mijn vriendinnen vinden fotografie heel leuk dus dat kwam goed van pas.

Vandaag had ik weer een birthdaydinner en deze week ga ik vast weer meer dingen beleven. Ik realiseerde me een paar dagen geleden dat ik hier al best wel lang zit! Nog nooit ben ik zo lang van huis weggeweest en het is vreemd om na te denken over alle dingen die ik al heb geleerd hier. Ik herinner me dat de organisatie waarmee ik naar Amerika ging, zei dat je waarschijnlijk het meest heimwee hebt in de eerste drie maanden. Voordat ik hierheen ging dacht ik dat drie maanden vet lang zouden duren, maar nu ben ik al over die drie maanden heen! Dit vind ik best wel vreemd.. nog maar zeven maanden te gaan! Iedereen bedankt die af en toe een berichtje stuurt of die het leuk vindt om mijn verhalen te lezen. Ik heb enorm veel zin om weer naar Nederland te gaan, maar heb ook enorm veel zin om hier nog veel meer mee te maken.

Liefs,

Naomi

Reacties

Reacties

Sanne

Leuk om weer te lezen! Van zo'n avondje fair kan je zo 10kg aankomen zeg!! Hahaha. Leuke foto's ook!
Tot je volgende blog! Liefs Sanne, Ben en Noortje

Sietske

Zo leuk om alles te lezen lieve Naomi! Ik geniet er enorm van. Fijn dat je zulke leuke meiden om je heen hebt! Love you!

Essie en de Ressie

Hey Naomi,

Klinkt allemaal super kan me voorstellen dat alles snel gaat als je zoveel nieuwe dingen doet!! Lekker genieten van alles wat komen gaat...tijd vliegt!! :)) super leuk al je foto's je geniet dat straalt ervan af ;))

Liefs van ons

Wilfred

Hallo Naomi,
Superfijn dat het een goeie tijd is in de States en dat je leuke (echt amerikaanse) activiteiten onderneemt. Mooie foto's hoor! Succes weer en veel liefs pap.

Debora

Weer superleuk om te lezen Naomi; je doet genoeg leuke dingen zo te lezen! Lekker genieten daar! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!