My Exchange Year!

Nieuw jaar! First month :)

Hey allemaal!

Daar ben ik dan weer na iets langer dan een maand. Een volle maand, dus veel dingen om te vertellen!

Laat ik maar beginnen met mijn eerste schoolweek na de kerstvakantie, gelijk de eerste dag (maandag 4 januari) begon ik met de auditie voor de schoolmusical. Deze auditie ging zeker niet vlekkeloos, maar ik heb een plek kunnen bemachtigen in het stuk. De musical die we gaan doen is 'Guys & Dolls' en het gaat over het leven in New York in de jaren '30. Ik ben een deel van het 'mission chorus', ik speel dus een vrouw uit de kerk, die probeert iedereen te bekeren. Het is een rol zonder tekst, absoluut niet groot, maar dat vind ik niet erg, want ik heb het ook erg druk met andere dingen.

Zoals Mock Trial, het competitie seizoen is begonnen. Ik heb een oefenwedstrijd gehad en een echte competitiedag. Bij beide dagen heb ik de titel 'beste getuige' gewonnen, waar ik best wel trots op ben. Verder hebben we ook de twee rondes op de eerste echte competitiedag gewonnen, dus over iets minder dan twee weken hebben we weer meer competities :) Voor de mensen die niet weten wat Mock Trial is, hier is de link van een oude blog waarin ik dat vertel: http://naomijuurlink.reismee.nl/reisverhaal/299584/1-month-in-america/

In het weekend van 9 januari ben ik met mijn gastmoeder en gastbroer naar Mississippi geweest. Mijn gastmoeder had hier een marathon en mijn oudere gastzus woont hier, dus daarom gingen we hier naartoe. Het was erg gaaf, ik heb veel gezien van Jackson (de hoofdstad) en ik vond het prachtig om de oudere wijken van Jackson te zien aangezien daar zoveel geschiedenis aan verbonden zit. Ook was het leuk om andere staten te kunnen zien, we reden door Arkansas, Louisiana en Mississippi heen, dus ik kan weer drie staten aan mijn lijstje toevoegen.

Afgelopen week heb ik het erg druk gehad. Veel musical repetities en onder tussen ook druk voor Mock Trial en natuurlijk school zelf. Ik vind het nog steeds allemaal erg leuk, dus ik heb geen spijt van mijn keuzes.

Er staan ook weer leuke dingen te wachten, zoals mijn trip naar Nashville en de Smoky Mountains met Dyon (Nederlandse uitwisselings vriendin) en haar gastmoeder in de voorjaarsvakantie. Ik heb hier extreem veel zin in en kan niet wachten om met Dyon Tenessee te gaan verkennen! Verder dus meerdere Mock Trial competities, musical repetities, en de musical zelf is van 1 tot en met 3 april. Maar voor die tijd ga ik vast nog minstens 1 blog schrijven, dus dat duurt nog eventjes.

Ik vind het Amerikaanse leven heerlijk, toch is het niet altijd even super en mis ik Nederland ook. Maar over 4 en een halve maand ben ik alweer terug, dus ik probeer nogsteeds zoveel mogelijk te genieten.

Liefs,

Naomi

Reacties

Reacties

Oma Juurlink en tante Hanneke

Weer een prachtig verhaal.
Geniet nog volop, het is inderdaad zo maar weer voorbij.
We kijken uit naar je nieuwe verhalen ????
Liefs,
Onsxxxx

Wilfred

Hallo Naomi,
Mooi om zo te lezen, je maakt veel mee en we zijn trots op je! Liefs pap

Essie en de Ressie

He Naomi,

Leuk weer van je te horen :))
De tijd vliegt zeg, fijn dat het zo goed gaat met je, druk leven zo te horen ;)) lekker genieten nog daar voor je het weet zit je weer in het kleine kikkerlandje ;)) tot snel!!
Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!