My Exchange Year!

1 MONTH IN AMERICA!

Het is alweer een 'tijdje' (sorry 1 maand) geleden dat ik iets heb gepost op mijn blog. Ik ben onderhand al 4 weken in Oklahoma en er is best veel gebeurd.

Woensdag 19 augustus was mijn eerste schooldag en tot nu toe heb ik het ongelofelijk naar mijn zin gehad! Voor die tijd was ik al een keer naar school geweest om mijn vakken te kiezen en mijn rooster ziet er zo uit:

1. Intro to acting (drama)

2. English 11

3. US History (de geschiedenis van Amerika)

4. Choir

5. US Government (de Amerikaanse overheid)

6. American Sign Language (Amerikaanse gebarentaal)

Mijn dag begint al erg vroeg. Ik sta om 6 uur 's ochtends op omdat ik om 7 uur met de (échte Amerikaanse) schoolbus naar school moet. De bus is geen pretje, want hij zit meestal overvol.. Rond 12 uur heb ik een pauze van 35 minuten en om half 3 is de schooldag voorbij. Behalve als je je hebt aangemeld voor een club of een sport natuurlijk. Voordat ik hier kwam, wilde ik erg graag bij het volleyball team, maar omdat die try outs al in mei waren geweest was dit niet mogelijk. Daarom heb ik er maar voor gekozen om geen sport te gaan doen hier op school. Wel zit ik bij 'The Thespians', dat is de club voor mensen die van acteren houden. En sinds een paar dagen zit ik bij het 'Mocktrial team', dit houdt in dat je met je team een rechtszaak nabootst en het team die dit het best doet wint. Rond oktober zal worden bekendgemaakt wat voor een rechtszaak we moeten gaan uitvoeren en in januari moet we tegen andere scholen gaan strijden, hier heb ik erg veel zin in! Het leggen van contacten hier is niet heel moeilijk, wel is het lastig om mensen echt beter te leren kennen. Afgelopen week heb ik een toffe groep meiden ontmoet, waarmee ik ook mijn eerste echte Amerikaanse dingen mee heb gedaan. Gister ben ik met ze naar de preview van het American footballseizoen geweest, hier werden alle spelers voorgesteld en werd er al een beetje gespeeld. Verder vind ik het ook heerlijk om al het eten hier te proberen. Maak je geen zorgen, ik ben niet van plan om veel aan te komen, dus ik doe rustig aan.

Een paar dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:

- Als je hier naar een restaurant gaat, drink je onbeperkt. Je hebt twee opties: óf je kan zelf telkens je glas opnieuw vullen, óf de ober haalt je glas snel weg als die er ook maar een beetje leeg uit ziet. Hier moest ik in het begin wel aan wennen, maar eigenlijk vind ik het wel handig nu.

- Ik heb het idee dat de Mc Donalds hier kleiner is, dit kan twee redenen hebben: 1. Mensen hebben zoveel fastfoodketens om uit te kiezen, dat de Mc gewoon niet zo populair is. Of 2. De drive-thru wordt hier gewoon 10x meer gebruikt dan in Nederland, dus die mensen gaan niet uit hun auto stappen om binnen te zitten. Ik denk dat beide punten een kern van waarheid in zich hebben.

- Op school heb je niet perse les met mensen van je eigen jaargang. In mijn American sign language klas, zit ik bijvoorbeeld met bijna alleen maar 15- jarigen. Dit komt omdat er bij alle vakken vaak een oplopend niveau zit. Dus als je hier als Freshman op school komt, kan je American sign language 1 kiezen en als je dan uiteindelijk een senior bent, zit je waarschijnlijk bij advanced American sign language . Je moet dus alle niveau's hebben gehaald om bij een hoger niveau te komen. Dit is wel begrijpelijk bij American sign language, maar bij vakken zoals drama is dat wel wat minder (aangezien ik dat al in Nederland heb gehad).

- Mensen geven hier veel sneller een compliment! Als je iemand ziet die je niet kent, maar je vindt wel dat die persoon erg mooi is of een leuk rokje aan heeft, dan zeg je het gewoon... De eerste keren dat mensen mij zo aanspraken, schrok ik wel een beetje, maar ik vind die 'positiviteit' wel iets waar Nederlanders nog wat van kunnen leren.

Ik vind het gaaf om al deze dingen mee te maken en heb vet veel zin om de rest van de maanden hier te zijn. De tijd gaat snel voorbij, zeker nu ik hier op school zit en ik mijn plekje een beetje heb gevonden!

Reacties

Reacties

Wilma Juurlink

Nu wordt 't echt HIGHSCHOOL! Klinkt GOOD Naomi! LIEFS mam

Wilfred Juurlink

Nice story Naomi, en inderdaad een beetje meer positiviteit kan in Nederland geen kwaad ???? mooi om te lezen en fijn dat het al aardig begint te wennen. Liefs pap

Wilfred Juurlink

Die vraagtekens was een smily maar die pakt t systeem kennelijk niet , dan maar even zo :-)

Sanne

Ik dacht al..... Leeft ze nog wel!?!? Maar daar was dan toch weer een blog! Super leuk om te lezen! Hoe bevalt het je in je gastgezin?

Groetjes Sanne & Ben en kus van Noortje

Hanna

Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt daar! En erg leuk ook om je foto's te zien.

Groetjes Bob, Hanna, Luuk, Sofie & Esmee

Ria van der Weerd

Hoi Naomi, ik kwam je blog tegen. Leuk om te lezen! Alweer een maand weg! Zitten er meer nationaliteiten op school of zijn t allemaal Amerikanen?
Groetjes

Essie

Hey Naomi,

Werd idd tijd voor een reisverslag ;)) super te horen dat je het zo naar je zin hebt! Tijd vliegt idd!! Ps leuke foto's super naar je zin zo te zien!!!
Ps leuke jurk op de middelste foto voor de haard.... Of klink ik nu te Amerikaans ;p lekker genieten daar!!

Liefs van ons
Essie Marco Romi en Mick

Lyd

He lieve Naomi,

Wat ontzettend leuk om weer wat van je te lezen, en om te zien dat je al aardig ingeburger bent ???? !!

Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal.

Dikke knuffel van ons

Sabine

I saw your blog and I like the way you wrote it. You hid every aspect right. Ik hoop dat je een fantastisch jaar mag meemaken!

Elies

Fijn dat je het zo naar je zin hebt amirican girl!Leuk om even weer een verhaal van je te lezen en dat je redelijk snel vrienden maakt!
Moet ik mij de school ook voorstellen precies zo als in een film. Een lange gang met allemaal kluisjes?
X

Debora

Superleuk om te lezen, lieve Naoom! Mooie foto's ook, je geniet zichtbaar!! Veel liefs!!

Lau

Leuk Naoom!! :)

Peter van Steenwijk

Wat een belevenis,heel veel succes daar!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!